Den 19 juni klockan 00:47 i paltens huvudstad...

Det är natten mot söndagen den 19 juni. Klockan är 00:47. Efter att ha hämtat Daniel och Mia i Lillpite, och sedan skjutsat hem dem till stan, beger jag mig hemåt mot Hortlax. Det är då som jag möts av den här vackra synen. På Piteälvens vatten, syns små krusningar på vattnet. Ett par sjöfåglar simmar förbi. Bakom bergen i fjärran, brinner en eld. Jag hämtar kameran som ligger och väntar i bilen, ställer mig vid Bergsviksbrons avfart och knäpper. En ögonblicksbild, en ljus sommarnatt uppe i paltens huvudstad Piteå. Ja, huvvaligen!
-----------------------------------------------------------------
Foto: ROGER LINDQVIST.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0