Kameran & jag

För att hitta små guldkorn i tillvaron behövs ingen längre resa. Häromkvällen tog jag kameran och åkte iväg. Det tog inte lång stund innan jag hittade platsen som inte finns längre än någon kilometer bort, om ens det. Resultatet blev (naturligtvis) ett par bilder.


Det ni ser är inte Atlanten, Stilla Havet, Indiska Oceanen eller Svarta
Havet, det är Pite älven. I bakgrunden syns ASSI (som heter nåt annat
idag, men som jag aldrig kommer ihåg) därför kallar jag det kort och
gott för ASSI!


Jag tog mig en promenad på bryggan, medan solen lekte i vattnet.


Ett guldkorn i ordets rätta bemärkelse.


In mot bryggan kom denna lilla röda farkost...


...som kom för att hämta upp en passagerare.


Men tyst....vad var det...det hördes nåt därborta...?


Jag smög mig försiktigt bort. Ånej! Ett piratskepp hade lagt till, vad
skulle jag göra? Men vänta, var det inte självaste Kapten Krook som
satt med de andra piraterna vid brasan? Här gäller det att smyga sig
försiktigt iväg. För tänk om dom skulle se mig, då kanske jag blir shang-
hajad och förd ut på de stora vida oceanerna. Vad skulle frun säga? Och
barn- och barnbarn? Ja, dom får väl ringa Interpol i såfall. Lyckligtvis hann
jag hem i lagom tid till kvällsnyheterna. Men oj, vad det var nära!

--------------------------------------------------------------------------------
Piratfotograf: ROGER LINDQVIST.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0