Popeliten hyllar Cool Candys

För fyrtio år sedan låg Cool Candys på hitlistorna med den nu klassiska "Göta Kanal". För att fira ett av Sveriges populäraste dansband någonsin, gör bandet "Kapten Haddock" en nyinspelning av klassikern. Enligt utsago kommer denna version att dofta jamaicansk reagge, steel drums och svensk sommar. I bandet ingår idel popkändisar; Joppe Pihlgren, Idde Schultz, Staffan Hellstrand, Sulo och Per Persson. Den 18 augusti kan man också avnjuta bandet på Göta Kanal-rock i Lidköping.
------------------------------
Källa: www.lidkoping.Iny.se


COOL CANDYS - Gunnar Wahlgren, Karl-Arne Andersson,

Einar Svenson, Sven-Eric Carlsson, Arne Nathansohn, Carl-Ivar

Ivarsson.

-------------------------------------------------------------------


Kommentarer
Postat av: Björn Jakobsson

Roligt foto. Kan vara taget i Gunnar Wahlgrens musikaffär.

2011-07-04 @ 16:05:20
URL: http://beji.webb.se
Postat av: Roger

Hej på dig Björn!

Arne Nathansohn skickade detta foto till mig för en tid sedan. Jag använde det när jag skrev om Cool Candys häromsistens. Liksom du så gissar jag på att det har tagits i Gunnar Wahlgrens musikaffär "Musik-Eylis" i Lidköping.

/Sommarhälsningar Roger.

2011-07-04 @ 16:59:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0