Orkesterforum på Medan i Arvidsjaur - 1994


Jan Bylund var kvällens konferencier. Bylund hade vi mött förut,
på Nordkalottcenter i Luleå, där vi delade omklädningsrum. Janne
var en trevlig bekantskap.


Körschema till våra ljudtekniker.


Låtarna som vi spelade. Låten Du ska ha tack - text & musik:
Roger Lindqvist, som jag även framförde.


Roger vid sångmikrofonen. Spelade några år på D-drums. Vilket jag
inte gillade. Jag är "uppvuxen" med vanliga hederliga akustiska trummor.
När vi spelade med Hep Stars i Pajala 1995, diskuterade jag och Christer
Pettersson om D-drums. Han var av samma åsikt. Han sa:
   - Jag spelade i en krogshow en gång. Jag skulle så stort pröva D-drums.
Jag var tvungen att byta till akustiska. Nää, D-drums dom kan man endast
använda till en sak: att kasta Frisbee med!
--------------------------------------------------------------------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0