Bilarnas sista vilorum

I "Nels-Maris" trakter kring Timfors, Vistbäcken och Stapeldal, ligger en gammal bortglömd bilkyrkogård. Tipset fick jag av svågern Kjell för nån vecka sedan. När vi häromsistens befann oss i området, visste min nyfikenhet inga gränser. Platsen ifråga ligger väl dold för de som passerar förbi. Men efter en del letande så kom jag "hemligheten" på spåret.


När jag steg ur bilen och såg den här rostiga saken, förstod jag att
jag var bilkyrkogården på spåren.


Och där nere ligger dom. Bilarnas grav är vidöppen, och man kan
tydligt urskilja en gammal Volkswagen ligga i det bruna vattnet.


Bakom dessa höstfärgade buskar gömmer sig en Volvo PV.


Och där låg dom nere i Viståns vatten.


Bilarnas egen kyrkogård. Vila i frid!

------------------------------------------------------------
Foto: ROGER LINDQVIST.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0