MAX en stjärnkock

Glöm Mat-Tina, Per Morberg, Gordon Ramsay, Jamie Oliver, Leif Mannerström och Erik Lallerstedt. Ett alldeles nytt namn har i dagarna kommit upp på den gastronomiska himlen: MAX HEDMAN snart 2 år!

I fredags tillagade han två portioner farmarbiff till sin farmor och farfar. Även om den redan var tillagad och bara behövde värmas upp, så skötte sig Max på ett alldeles föredömligt sätt. Det kommer att bli en ny stjärnkock av den unge mannen.


- Hmmm, värmes mellan 6-7 minuter....Max tar sin uppgift på stort
allvar. Precis lika seriös som en kock ska va´.


- Spännande med farmarbiff. Sätt er vid bordet farmor och farfar,
maten är snart klar...


- De här är ju bättre än barnprogrammen i TV. Snart, snart, mycket
snart kommer maten...Jag måste bara vänta på "PLINGET".


- Nu plingar det farfar! Ni ska få en pannbiff med smak av det franska
köket. Jag ska sätta lite specialkryddor som era gommar aldrig ska
glömma. Så sant som jag heter MAX!


- En kock måste vara koncentrerad, därför har jag nappen i munnen.
Å förresten, vad tycker ni om min fina brandbilströja?


Efter den förträffliga farmarbiffen, bjöd Max sina farföräldrar på under-
hållning i vardagsrummet. Max spelade upp några riktiga rockklassiker.
När konserten var slut, ville han slå sönder gitarren, precis som Jimi
Hendrix gjorde på sin tid. Men i sista stund så ändrade han sig.


Det är alltid fart och fläkt över Max, vilket framgår av den här bilden.
Här ses han sitta på sin traktor.


När vi skulle åka hem, tryckte Max sin lilla näsa mot glasrutan och sa:
- Nästa gång ska jag laga nåt mer internationellt. Så kom snart igen!

-----------------------------------------------------------------------------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0