En kväll med COOL CANDYS / 1973

Åter här igen bjuder jag på en bild av Lidköpingsbandet Cool Candys. Återigen är det också Arne Nathansohn som jag riktar mitt tack till för att han sänt denna och många andra bilder till mig. I september 1973 gick Cool Candys in i Europafilms studio i Stockholm för att spela in "Go´bitar 4". En av skivans låtar, "Krylbo Central", hamnade så småningom på Svensktoppslistan. I december 1973 gästade grabbarna i bandet Bosse Larssons "Nygammalt", där man framförde två låtar ur senaste LP:n. Platsen där detta foto togs var Blomstermåla. Mannen som fotograferade var "dansbandsfotografen" Conny Brehmer som plåtade de flesta dansband när det begav sig. Han finns förresten också med på den här bloggen under kategorin Dansband.


Cool Candys i Blomstermåla 1973.

------------------------------------------------------------------
Foto: CONNY BREHMER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0