Tingsholmen i dag!

Det har blåst litet snällare vindar hos oss är vid Norrbottenskusten i dag. Annat var det i helgen, då vindarna höll på att göra oss riktigt tokiga. Vi hade bestämt oss för att slå oss ner vid grillhörnan med barnbarnet Max. Men tallrikarna flög sin väg, och Max hade fullt sjå av att försöka fånga dem. Det var så knappt att vi fick i oss grillkorven och potatismoset. Idag gjorde vi ett besök nere vid Tingsholmen. Vid Tingsholmsviken ligger isen kvar som en tunn skorpa, så det dröjer inte värst länge innan vattnet är helt befriat från varje uns av vinter.


Tingsholmsviken. Isen ligger fortfarande kvar, men endast som ett
lövtunt skikt på sina ställen.


Precis när jag klev ut ur bilen, fick jag syn på ett gäng brokiga
fåglar vid vattnet. Snabbt fram med kameran, men tyvärr så var de
så pass oartiga att de helt enkelt flög sin väg. De syns ett spår i vattnet,
och möjligen två vita vingar. Men det var allt som jag hann få med.


Som synes så är det nära på snöfritt på stranden nere vid udden.


Som barn kittlades min fantasi på vad som fanns på den där lilla ön.
Så en vinter för många år sedan, när isen låg tjock och säker, så
vandrade jag över. Vad fanns där...? Svar: ingenting! Inga gömda
piratskatter som jag kunde se.

------------------------------------------------------------------------------
Foto: ROGER LINDQVIST


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0