"Max-väggen"

Tiden springer iväg, och små som vuxna förändras med den. Därför är det så viktigt med bilder och filmklipp av de små. För inom en snar framtid är de stora fullvuxna män och kvinnor, som en dag börjar intressera sig för sin barndom. Därför tycker jag om när Max´mamma och pappa, liksom Norah och Maltes mamma och pappa, tar bilder av sina små. Det är så värdefullt att ha kvar. Hemma hos Max har hans mamma tagit en massa fina bilder. Några av dessa har hon hängt upp på en enkom "Max-vägg". När jag hälsar på hos bekanta och vänner, brukar jag intressera mig för de bilder som brukar stå framme i bokhyllor m.m. Tycker att alla bilder berättar en spännande historia. Och jag får aldrig nog. Tänk så många bortglömda album det ligger i garderober och lådor runt omkring. Mycket av detta kommer tyvärr att kastas bort på sophögen. I bland så är det anhöriga som inte alls vill ha det kvar - av någon konstig anledning.
 
Jag har fört diskussioner med jämna och ojämna tillfällen, med dem som är så anti mot allt vad blogg och facebook heter. Jag har t.o.m. blivit rejält utskälld efter noter, för detta. Jag begär inte att alla skall tycka om det, men när man vill övertyga mig, att det man håller på med endast är skit, då protesterar jag - högljutt. Allt jag har i tankarna, är att bevara. Inget annat. Det vore bra konstigt om t. ex. en grupp arkeologer skulle bli förbjudna att gräva fram vår historia. Likadant om en författare av historiska verk, inte skulle få skriva om historia. Fråga Herman Lindqvist vad han skulle tycka. Har man inget intresse/ointresse så är jag med, men när vissa personer försöker sig på att förlöjliga detta då blir jag - ursäkta - förbannad. Intresset är en sak - men låt det då stanna vid detta. Jag hade en gång ett samtal med en person som ville att jag skulle tycka likadant: att datorer var djävulens verk. Personen var så påstridig när jag inte tyckte samma. Så frågade människan om jag sov gott om nätterna. Det lät minst som om jag var en seriemördare på flykt. Sedan dess har denna person vägrat prata med mig.
 
Nåväl, det var Max-väggen som jag skulle visa, här kommer den:
 
Sex fina Max-bilder på en speciell "Max-vägg". Fint tycker jag. Fotograf är Jannice,
Max´mamma.
 
Foto: Roger Lindqvist.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0