Dikter & små finurliga tankar / Roger Lindqvist

- SVEK -
 
Ditt svek borrade sig djupt in i hjärtat.
Precis som du hade menat och tänkt.
Undrar om det någonsin blir helt igen?
 
Roger Lindqvist          
 
-------------------------------------------------------------------------
- Grubblande -
 
Ju mer jag grubblar och försöker förstå,
desto mindre förstår jag.
 
Roger Lindqvist
 
------------------------------------------------------------------------------
 
- Ditt öde -
 
Genom att öppna din mun,
valde du själv ditt öde.
 
Roger Lindqvist.
 
-----------------------------------------------------------------------------------
- En ängslig förgätmigej -
 
Som vore du en ängslig förgätmigej,
med dina sköna blad och knoppar,
så skall jag för alltid älska dig,
det finns inget som mig stoppar.
Jag skall behandla dig som ett vackert
format glas.
Sätta dig min blomma, i min dyrbaraste vas.
Överskölja dig med livets rena vatten,
ligga nära dig i den tysta mörka natten.
Lyssna till dina lugna trötta andetag,
älska dig så ömt, både natt och dag.
Aldrig någonsin lämna dig,
du är min i evig tid, du tillhör endast mig.
 
Roger Lindqvist.
 
---------------------------------------------------------------------------
 
- TRÅKIGHET -
 
Ur tråkigheten,
föds kreativiteten.
 
Roger Lindqvist.
 
------------------------------------------------------------------------------
 
- Finurlighet -
 
Man kan väl tycka, att i en tråkig dag finns ingen mening.
Men livet är så pass finurligt, att den tråkiga dagen,
är också på sitt sätt en lärodag.
 
Roger Lindqvist.
 
----------------------------------------------------------------------------------

¤ Framåt i tiden ¤
 
En dag framåt i tiden,
hoppas jag vara framme
i framtiden.
 
Roger Lindqvist.
 
-------------------------------------------------------------------------------------------
 
- Hjärnans två rum -
 
I hjärnan finns två rum.
Ett stort för stora problem.
Ett smärre, för mindre problem.
 
Roger Lindqvist.
 
-------------------------------------------------------------------------------
- "Mobbnings-lobotomi" -
 
Lobotomi är i dag enligt lag strängeligen förbjudet.
Mobbning är en annan variant -
men fortfarande tillåtet.
 
Roger Lindqvist.
 
---------------------------------------------------------------------------------
 
- ORD -
 
Ord som föds ur egen smärta,
är de sannaste, och mest äkta.
 
Roger Lindqvist.
 
---------------------------------------------------------------------------------------
 
- Du trodde -
 
Du trodde dig veta,
men det gjorde du inte.
Du handskades alltför
vårdslöst med "din" sanning.
 
Roger Lindqvist.
 
-----------------------------------------------------------------------------------
 
- Lycka till! -
 
Jag vet inte hur du tänkte,
men du hade väl dina skäl.
Du vände mig ryggen,
så lycka till - och må så väl.
 
Roger Lindqvist.
 
----------------------------------------------------------------------------------------------
 
- Dömd -
 
När man är dömd på förhand,
hjälper inga ord.
 
Roger Lindqvist.
 
------------------------------------------------------------------------------------------
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0