MARIE-KEX /1956

 
Den här historien har jag nog berättat förut, men jag berättar den igen.
Min pappas arbetskamrat frågade en gång vad hans svärfar sysslade med. Min far var inte sen med svaret:
    - Jodu, han äger Örebro kex-fabrik.
    - Jaså, säger du det. Så du har gift in dig i en rik släkt?
    - Tja, rik och rik, ja han äger ju kexfabriken så visst, han har ju rätt mycket pengar...
 
När mina föräldrar en dag möter pappas arbetskamrat på stan, så blev han återigen nyfiken och ville veta av min mor, om det var så, att hennes pappa var kex-fabrikens ägare.
    - Jag har hört att din pappa äger kex fabriken i Örebro, stämmer det?
    - Nja, nu hör jag att John har skojat med dig. Nä, han äger inte nån kex fabrik.
    - John, din luring, jag förstod att det var nåt som inte stämde. Nu ska jag ge igen...nångång...
Pappa han bara skrattade.
 
Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0