Dagboksanteckningar...

ANNANDAGJUL 1994 Kl. 14.20     
 
Elisabeth och barnen for till Vistträsk i går vid 12-tiden. Klockan 5 skulle jag vara hos Stefan i Roknäs för vidare färd mot Jörn FH. Resultatet blev att jag tillbringade några ensamma timmar innan det var dags att åka. Mor och far kom förbi vid 2-tiden. Efter att de hade åkt, så gjorde jag en läcker jultallrik och satte mig framför TV:n där jag fick sällskap av en Åsa-Nisse film som inte tillhörde det bättre. Tjugo i fem kom Håkan förbi och hämtade mig i sin lilla Renault. Eftersom Bettan tagit Volvon så hade jag inget fordon härhemma.
 
 
Kom till Jörn vid 18-tiden. Lastade ut instrumenten och PA-anläggningen m.m. Klockan 21.00 började dansen. Kändes lite ringrostigt ett tag, kanske pga all den julmat som man ätit, men efter pausen (23.00-23.30) lossnade det på fullt allvar. Det var då man fick upp ångan till 100%. 265 personer hade valt att komma till dansen den här juldagskvällen, till den något lilla Folkan i Jörn. Var hemma i Hortlax vid halv 4-tiden, trött men mycket belåten. Såg att alla tre grabbarna var borta, så jag var tvungen väcka hustrun för att fråga vart barnen tagit vägen. De hade stannat kvar hos sina kusiner, Ida och Erik i Nystrand.
 
Roger
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0