Dikt i riksradion

1990 fick jag en av mina många dikter uppläst i riksradion. En skådespelare från Härnösand tog sig an min text med bakgrundsmusik till. Den fick ett annat djup och dimension i och med den professionella uppläsningen samt den musik man hade lagt till.
 
- Om vi hade tid - 
 
I mitt inre finns oceaners djup, som du inte vet,
och som du aldrig gjort dig en föreställning om.
Du torde bli ganska förvånad, om du visste
vad som rörde sig i mitt inre.
 
Tankar och känslor som aldrig yppas offentligt,
allt som bara mitt hjärta vet.
Allt detta är personligt och intimt,
som ingen har tillåtelse att röra,
utan mitt godkännande.
 
Kanhända att du en dag, får ta del
av mina hemligheter,
om du bara ger mig av din tid.
Kanske berättar jag då för dig,
om du är intresserad.
 
Det är tid vi behöver,
för att kunna känna varandra bättre.
Att kunna ge och ta på lika villkor.
Varför lever vi som okända för varann,
när det enda som behövs är lite tid?
 
Roger Lindqvist - 1990.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0