Svenska 60-tals toppar

T.v. trumslagaren Stephan Möller som jag haft kontakt med under en tid.
Likaså Johnny Lundin, som jag också haft en kontakt med. Stephan har
även spelat trummor i The Caretakers från Jönköping. Han har också trummat
i Gimmicks och Cool Candys. Även varit kompmusiker åt Agnetha Fältskog,
och sångduon Tom & Mick. Gitarristen Johnny Lundin, har också ett imponerande
CV. Han lirade gitarr i The Mainacs, med Tommy Körberg. Även liksom Möller i
Tom & Mick samt Janne Önnerud & Co. Johnny berättade för mig att han gjort en
konsert i Hortlax kyrka. En kyrka som han tyckte var väldigt vacker för övrigt.
Jo, det var så sant; Johnny har även spelat med Jan Rohde, rockkungen. Så en sak
till: han gillade mina tecknade gubbar.
 
Schlagertjejerna Damberg & Carson.
 
Family Four, med Robert Palm, Mona Thelmé, Inger och Berndt Öst.
En av mina fb-vänner hette AnnaLena Kanon, och var sångerska. Hon
hade ett förflutet i Yngve Forssélls orkester. Vi har pratat en del om tiden
i Yngves, vilket jag är tacksam över. Hon berättade också att hon varit
gift med Robert Palm i Family Four. AnnaLena, är dramapedagog. Sjunger
gör hon fortfarande.
 
Säger man namnet Nina Lizell, så kommer jag genast ihåg låten
"Vem kan segla förutan vind", som hon gjorde med Lee Hazlewood.
 
Mona Wessman, en gång sångerska i Ola Hermanssons orkester
från Sollefteå. "Gå å göm dig Åke Tråk", "Hambostinta i kort-kort"
är två låttitlar som jag förknippar med henne.
 
 
 
Claes Göran Hederström, vann den svenska uttagningen i Melodifestivalen
1968, med låten; "Det börjar verka kärlek banne mig". Claes Göran har
även samarbetat med dansbandet Max Rogers från Norrköping.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0