"Den förgrömmade ongen har blivit stor"

Jag sitter och slötittar på TV:n och det är då han dyker upp: flygexperten Jan Ohlsson. Nåt säger mig att jag sett flygexperten tidigare, men då som busungen Emil i Lönneberga. Den förgrömmade ongen har blivit stor, närmare bestämt en mogen man i 50-årsåldern. Undrar om han fortfarande täljer gubbar i sin snickarboda? Undrar om han blev nykterist på livstid, efter fadäsen med griseknoen? Han gav ju faktiskt ett nykterhetslöfte, när han i sällskap med sin mamma gjorde besöket på Godtemplarlogen. Om jag inte minns fel, så var även griseknoen med.
 
 
Emil...

 
Jan Ohlsson, flygexpert.
-----------------------------------------------------------------------------
Bilder: www.expressen.se /www.reddit.com
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Arne

Verkar inte stämma.

http://www.travelnews.se/bloggar/redaktionsbloggen/20150114/flyg-janne-inte-emil-i-lonneberga

2015-03-26 @ 23:20:13
Postat av: Anonym

Konstigt, jag tyckte mig känna igen honom, så jag kollade även på nätet, och där verkade flygexperten Jan Ohlsson vara Emil?

2015-03-26 @ 23:44:47
Postat av: Berge Berg Bergesen

Nei det er ikke samme person. Jan "Emil" Ohlsson er født i 1962 og Jan "Flygexpert" Ohlsson er født i 1954.

Svar: Jag vet!
Roger Lindqvist

2023-09-30 @ 10:30:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0