Dagboksanteckningar...

SÖNDAG DEN 4 SEPTEMBER 1994 KL. 15.15  
 
Spelade på orkesterforum i fredagskväll. Soundcheckade strax före kl. fyra fredageftermiddag. Spelade 40 minuter, plockade bort några låtar. Roger Qvarnström, radioprataren från Norrbottens radion var konferencier. Efter att vi spelat klart fick vi idel beröm. En arrangör från Skellefteå utnämnde oss till forumets bästa band. Tack för det! En av de trummisar som medverkade i ett annat band, kom fram till mig och berömde mitt trumspel. En annan ur arrangörsstaben berömde våran körsång. Det var många som dansade, och lyssnade. Bl a Rolf Dahlgren arrangör på Pite Havsbad, som gav oss tummen upp. Dragspelaren Lars-Eric Boström, Harry Brandelius och Jokkmokk Jokkes ackompanjatör tillika verksam inom Musikerförbundet gav tummen upp. Jag blev förresten uppbjuden till hans svit på Havsbadet han ville engagera mig i förbundet. Jag ville tänka på saken, som jag sa. Men tackade ett vänligt nej några veckor därpå.
 
Nu är vi lediga i OPUS till slutet av september, då vi spelar i Malå.
 
Roger.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0