Furunäset - en rundvandring 2016-05-13

Kärleksstigen.
 
Piteälven.
 
Platsen där personal och patienter brukade samlas.
 
Hustrun går före, jag efter med kameran. Inte så mycket till kärlek
när jag hela tiden ligger flera steg efter. Men det finns ju så många
objekt att bevara, det är mitt försvar.
 
Gamla bryggeriet som uppfördes 1910.
 
I byggnaden till vänster fanns en potatiskällare. I dag 2016 finns där ett
bryggeri inrymt. Cirkeln är sluten.
 
I den här fd garagedelen fanns Transportcentralens alla fordon,
under min tid vid sjukhuset.
 
I den vita byggnaden fanns sjukhusavdelningarna.
 
T.h. den gamla värmestugan för personal och patienter när det
gjordes dagsverken på området. Idag finns här en kiosk och
caféteria. T.v. fanns sjukhusets snickeriavdelning.
 
I tegelbyggnaden fanns tapetseri- och och måleriverkstad.
 
Mogårdens äldreboende. När jag jobbade så fanns här endast en
gräsmatta.
 
I fastigheten t.h. samt den gröna utbyggnaden fanns Norrbottens Läns
Landstings Transportcentral och vaktmästeri. Min gamla arbetsplats
mellan 1976-1991.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0