"Så Gick Det Till När Farfar Var Ung..."

TILL MINA BARNBARN: NORAH, MALTE, LOKE och MAX. Hmmm, det kanske kommer någon fler, men det beror på Daniel och Linda.
 
Farfar har också varit ung. En gång. Då farfar var ung, spelade han trummor i olika band. Ja, om sanningen skall fram, så började farfar redan i 5-6-årsåldern att spela på sin mammas kastruller. Sen så blev det som det blev.
 
Tre affischer (det finns några till) där farfar finns med. Första affischen gjordes 1974. Då var farfar 17 år. Det trycktes även små vykort där jag också var med. 1976 kom den gula affischen. 1981 kom den där affischen med Rolf Åhmans i röd text. Så kom affischen med Kjell-Bertils 1983, där jag hade en röd kavaj, den finns inte med på bilden. 1994 kom OPUS-affischen, där vi står i lila kavajer.
 
Naturligtvis så finns det hur många minnen som helst. Fast de ligger och skvalpar i mitt huvud.
Så här gick det alltså till när eran farfar var ung! Hoppas att ni också en dag kan visa era barn- och barnbarn det just ni har gjort. Något som gör er till just er. Jag hoppas att jag och farmor får vara med en bra bit på vägen.
 
Älskar er alla!
 
/Farfar.
 
Fotograferade i dag, onsdag, den 12 oktober 2016. Men som sagt,
det saknas 2-3 affischer.
 
Affischgömma på vinden.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0