CD-inspelning - 1989

 
Det började med att musikerkollegan Hasse Berglund sa att det fanns en färdig CD med 12 låtar hemma hos honom. Du är också med, sa han. Då mindes jag. Jag var en av killarna i Kjells kompband som han hade i studion 1989. I dag åkte jag till Hans och hämtade resultatet. En av låtarna, Sommarens sista fägring, låg allra högst upp på en lista på Norrbottens radion i många långa veckor, omkring 1989-90. De andra låtarna hade jag inte hört. När jag hade lagt på mina trummor så kom andra musikanter in och spelade in sina respektive instrument. En av dem var tenorsaxofonisten Allan Lundström. Vi spelade tillsammans i ett band tidigare. En kille från Gagnef hörde av sig under kvällen och ville att jag skulle skicka låtarna så att han kunde spela dem på radion. 
 
Så det kan bli...
 
 Kjell och jag spelade under nåt år tillsammans i en populär dansorkester. När bandet upplöstes så blev Kjell trubadur. Han gjorde flera studioinspelningar vilket resulterade i många utgivna kassetter och CD-skivor, både av profan som andlig natur. Han bildade även eget, Kjell Anderssons orkester, där jag kom att vikariera då och då, fram till 1999. Kjell var även med i en kör som jag också hjälpte till med på deras inspelningar. Bilden ovan är en av de många kassetter som Kjell givit ut. Sedan blev det CD-plattor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0