Vispar

 
1970 så fick jag regelbundna trumlektioner. Detta hade då pågått sedan 1968. Lektionerna fortsatte ännu i några år. En dag sa min slagverkslärare, att man kunde sitta hemma på sitt rum och träna med sina vispar. - Ta gärna en telefonkatalog eller nåt annat och träna in tekniken.
 
Det blev ingen telefonkatalog för min del, det blev istället Den stora serieboken som ses på bilden. Som man kan se, så syns tydliga spår efter mitt vispande. Jag hittade den häromdagen uppe på en vind, och jag hade inte hjärta att kasta bort den.
 
Jag övade och övade. Bl a på bossanova-komp. Det hade jag glädje av senare när jag började spela ute. 1970 var en hektisk period, eftersom det var mycket trummande i musikskolan. Det hektiska fortsatte framöver i många år. Hela 70-talet var idel trummor i olika band. Ja förresten även 80-talet också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0