# 19 RENBERG

HÄNT EXTRA ¤ Den 30 april 1996
 
PS. Det finns en släkttråd mellan mig och Mikael Renberg. Detta på min farmor Hanna Lindqvists sida. Farmor var född med efternamnet Eriksson i Stensjökullen, hon var kusin med Frans Eriksson sedermera med efternamnet Lindbäck (Lindbäcks bygg). Vi bodde även grannar med Mikael några år i Övremarken. Släkttråden gäller även med Andreas sambo Caroline Pettersson, vars farmor Tekla Pettersson f. Lindbäck var tremänning med min pappa John Lindqvist. Carolines pappa fd PT-fotografen Hans G. Pettersson är även han med på samma släkttråd. Tekla hette Lindbäck som barn och född i Stensjökullen. Hon var gift med polismannen Göran Pettersson, bördig från Svensbyn. Tekla hade en syster; lärarinnan Sigrid f. Lindbäck gift med slöjdläraren Gottfrid Marklund i Blåsmark. Sigrid undervisade i Sörbyskolan i många år. Jag hade aldrig henne som lärare.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0