Än en gång: KJELL-BERTILS - PITEÅ /1972

 
Kjell-Bertils orkester, Piteå. Som i detta år, 2018 fyller 50 år. Den här plattan släpptes 1972. Det skulle dröja tio år innan jag kom in i orkestern. Gubbarna på nedre raden, Conny, Robert och Kjell spelade jag med. Bertil och Kenneth på den övre raden hann jag spela med en gång. Det var när Folkan i Piteå fyllde 10 år 1991. Mannen längst till höger i den övre raden var gruppens trummis och hette Erik Lundberg. Han hoppade in som vikarie vid nåt tillfälle när jag spelade i Rolf Åhmans. Erik och Conny spelade med i popbandet Tommys på 60-talet.
 
På den här plattan fanns och finns fortfarande den instrumentala klassikern Atlantis. Fint framförd av Robert Öberg, gitarrist och sångare i Kjell-Bertils. Robert driver i dag en restaurang här i Piteå: "Koler-Elvis".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0