Pugh & Nature

 
Det här gänget mötte jag live på Christinasalen i Piteå 1972. Pugh och hans band hade en konsert, vi i Piteå Havsband var förband. Däremot så var inte trummisen Bosse Skoglund med, han som ses med stort skägg t.v. Den kvällen var det Erik "Kapten" Dahlbäck som skötte om slagveket. Nature fungerade som kompband åt Ted Gärdestad under hans sommarturne´1973. Till höger ses en rätt så ung Mats Ronander. Bakom Bosse Skoglund står Pugh himself, och till höger om honom den fenomenale gitarristen Lasse Wellander. Lasse som turnerade med ABBA under storhetstiden. Han efterträdde Lasse Westman i Vikingarna när han så tragiskt gick bort 2004. Basisten Pär David Johansson heter mannen i mitten. (Jag hoppas att jag minns rätt?)

Kommentarer
Postat av: Ove

Kul att se Nature från 1973! Basisten fick låna min basanläggning på midsommarafton 1973 (vi spelade på samma scen) när Ted & Nature hade scenshow på Timmernabben i Mönsterås. Jag spelade i Tobbes från Karlskrona.

2018-12-09 @ 21:45:38
Postat av: Anonym

Hej Ove! Kul att höra. En god vän till mig var sångare i Tobbes omkring 1970-71. Han hette Staffan Sundin, men hade även "Larry Dean" som sitt artistnamn under popbandsåren.

2018-12-09 @ 21:50:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0