Anita Lindblom

 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tomas

Hej Roger !
Du kanske kommer ihåg min kommentar för ett par veckor sen när jag berättade om min pappa, som var rektor i Källängs-skolan på Lidingö, fick en utskällning i telefon av en major som inte gillade att vi sjöng "I natt jag drömde" på skolavlutningen. När jag ser Anita Lindblom kom jag att tänka på en annan händelse pappa berättat om.

Anita bodde i en flott villa på Amorvägen på Lidingö, kommer ihåg denna kåk eftersom jag delade ut reklam i min barndom för att tjäna lite pengar. Själv bodde jag i ett mindre flott radhusområde några kilometer bort.
Anita har en son som är lite äldre än du och jag ,skulle gissa att han är född ca 1955 , så Anita kan inte varit så gammal när han föddes.
En gång ringde Anita till pappa i skolan för att begära ledighet från skolan för sonen.
Så här lät samtalet :
Ja god dag ,det här är Anita Lindblom , som ni vet så ska jag åka på en kortare turne' till Frankrike i vår...
Nej svarade pappa ,det visste jag inte , borde jag veta det ??

Självupptagen är väl ett ord som kan passa i detta sammanhang.

Med vänlig hälsning Tomas

2018-03-28 @ 14:41:40
Postat av: Roger

Hej Tomas! Anita kallades ju allmänt för diva, man kan ju förstå innebörden då man hör din berättelse.

Mvh Roger.

2018-03-29 @ 22:24:45
Postat av: owe eriksson

Läste inlägget här. Gör mig lite intresserad eftersom jag i egenskap av journalist och producent TV och film håller på med nåt i detta ämne. Tacksam för kontakt med Roger eller denne Toamas som delade ut reklam på Amorvägen.
Tack på förhand
Owe Eriksson 0708-869330

2021-04-28 @ 18:03:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0