Malte 30 april 2013

 
 
 
 
Bilderna på Malte tog jag när han var nio månader gammal. I augusti 2018 fyller han sex år. Hemma på tomten i Övremarken spelar han hockey med klubba och boll. För några veckor sen då vi var på besök, sprang han omkring ute på gräsmattan och låtsades vara hockeyspelare i Luleå HF. Han gjorde mål på mål. Så plötsligt kom han upp och satte sig bredvid sin farmor och farfar, jag undrade varför han tog sig en paus: "Farfar, jag är ju utvisad på två minuter för en crosschecking!" "Jaha, jag förstår, men hur gick det till?", så sprang han ner lyfte klubban med båda händerna och liksom tryckte till. "Så här gjorde jag, farfar, det här är en crosschecking, det är ju därfär jag sitter i utvisningsbåset".
 
Fina Malte!

Kommentarer
Postat av: Rosen

Aprils inlägg är bra men när man söker och ser i äldre inlägg och hela tiden ser reklam för ninja spelbolag då är det nog färdigläst i dina bloggar

Svar: Jag har ingenting att göra med reklam. Det är blogg.se som placerar ut den inte bara på min blogg. Själv har jag ingen talan i det här fallet.
Roger Lindqvist

2018-05-02 @ 08:27:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0