Dagen A som i ABBA

 
Brighton, lördagen den 6 april 1974. ABBA tar hem segern i Eurovision Song Contest med låten Waterloo. I publiken sitter Stikkan Anderson och myser. Resten är historia.
 
Samma dag den 6 april, spelar jag med kommunala musikskolan på Christinasalen i Piteå. När spelningen är över går jag bakom scenen för att ringa hem till min far för hämtning. I bilen berättar han att min syster och hennes kille fått en liten pojke på lasarettets BB. Den lilla killen fyller 45 nu idag. Grattis Mathias!
 
Rolf Åhmans orkester var engagerade i Byske Folkets Park samma kväll. En av medlemmarna har insjuknat så spelningen ställs in. Det blev en helledig afton för min del.
 
Fyrtiofem år...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0