Lasses - Logen Långträsk /1974

Lasses, var min allra första orkester som jag spelade med ute på dansbanorna, hösten 1972 och halva 1973. Trion bestod av tre medlemmar: bröderna Stig och Lars-Erik Wikström och lilla mig på 15-år. Det är yngre brodern "Lasse" som står med gitarren och Stig som spelar dragspel. Både Stig och Lars-Erik är i dag avlidna. Ulf Sandberg blev min ersättare som trummis, det är Uffe som sitter bakom trummorna på bilden. Den här kvällen, lördagen den 17 augusti 1974 spelade Rolf Åhmans i Storstugan i Långträsk, medan Lasses höll till i den mindre logen fast under samma tak i den populära danslogen. Det var jag som tog den här bilden av trion. Lite senare så anslöt sig basisten Janne Höglund i bandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0