I min egen lilla värld (av trummor)

När vi gjorde en vindsröjning häromdagen, hittade jag "Den stora serieboken" som jag köpte 1970. Inget speciellt med den, om det inte varit för det något nötta omslaget. Det bär spår efter mitt flitiga vispande på mitt pojkrum. Jag körde många långa "visppass" dagarna långa. Jag var i min egen lilla värld, där jag enligt mina nära och kära fortfarande befinner mig. Musiken strömmade ut ur min mono skivspelare med en högtalare. Det var jazz, schlager och country. Jag hade trumlektioner både på Framnäs och i skolan. Det hände att jag fick trum-läxor som skulle övas på. Den tiden kunde jag hjälpligt spela efter noter, men det kom med tiden att bli mer gehörsspel. Ingen kan dock anklaga mig att jag inte tog mitt trummande på fullt allvar. Jag spelade så fort jag hade möjlighet. Ibland upp till 6-7 timmar per dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0