TELSTARS

Längst upp Gösta Nilsson med utsträckta armar, till höger om honom sitter en kille som ser misstänkt lik Erik Lihm, senare medlem i Vikingarna. Jag vet att han var medlem i gruppen en tid. Längst till vänster Rolf Bäckman som tillsammans med Gösta Nilsson var två av bandets originalmedlemmar. Både Gösta och Rolf är borta idag. Jag frågade fd Streaplers-sångaren Robert Löfvendahl för en tid sedan, om han någonsin varit i kontakt med Telstars. - Jovisst, sa han, jag fick anbud en gång att börja som sångare i gruppen. Jag fick även anbud av Ingmar Nordströms orkester. Det är jag faktiskt smått stolt över.
 
Robert, som tidigare hette Andersson i efternamn, har då och då skickat mig låtar som han helt enkelt spelat in hemma hos sig själv. Han ville veta vad jag tyckte. Naturligtvis är det av mycket hög klass det han gör. Robert vann en sångtävling på Rondo i Göteborg 1967. Efter vinsten fick han anbud att börja i Streaplers. Han var då 16 år. Han sände mig även de låtar han sjöng den dagen på Rondo. Robert har även varit ute i kyrkor och spelat med Erik Lihm i Vikingarna. Jag tror att man även gjorde en platta av låtmaterialet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0