Bosse Parnevik

 
Jag har under den gångna veckan roat mig med att titta på programmet "Party hos Parnevik" från 1978 som finns på SVT:s Öppet Arkiv. Här bjöds tittarna på en timmes okomplicerad lätt underhållning med artister som Anita Lindblom, Lasse Berghagen, Charlie och Lennie Norman, Stikkan Anderson, Ann-Louise Hanson, Cornelis Vreeswijk m fl. I studion fanns även ett vanligt liveband. Även om vissa inslag verkar dammiga och förlegade, så satt jag och njöt i soffan. Detta var under den tiden då vårt svenska folkhem levererade en stundtals högklassisk underhållning för den breda tittarskaran. Kanske är det åldern som gör att jag tittar tillbaka på mitt mest nostalgiska sätt, men allt kändes så in i bomben tryggt och rätt att återse.
 
Så fort man tittar på dumburken idag, så är det endast skit och allmänt eländes elände.
 
Roger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0