"Roger, ta inte hem hela bilkyrkogården..."

 
 
 
 
Foto: ROGER LINDQVIST
 
Hemma i byn under 60-talet så fanns det två bilkyrkogårdar. Det var dit vi brukade cykla, jag och mina kompisar. Ibland så tog vi loss backspeglar, kylaremblem, rattar, strålkastare mm. Det var värdefulla skatter i våra barnaögon. Många saker tog jag hem på min cykel. Min far tyckte väl inte det var så bra att översvämmas med gamla utslitna bildelar. Det var då han sa till mig: "Roger, ta inte hem hela bilkyrkogården på tomten".
 
Bilderna på den gamla bilen av märket Olympia, tog jag under midsommaraftonen på hemväg från Solbritt och Kjell i Muskus. Jag var tvungen att stanna upp för att ta dessa bilder. När jag närmade mig bilen kom det välbekanta dofterna tillbaka, samma som jag brukade känna när vi var på upptäcksfärd bland de gamla bilarna. Men den här gången tog jag inte med mig några saker. För om jag hade gjort det, så hade Elisabeth säkerligen protesterat högljutt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0