Grattis FINLAND!

Stort GRATTIS till det finska hockeylandslaget efter segern med 1-0 över Ryssland. I morgon vänttar en spännande final. Blir det Kanada eller Tjeckien? Ja, det får vi snart svar på. Hemma i TV-huset i Stockholm sitter vår fd granne Micke Renberg som expertkommentator. Vi är omgivna av duktiga ishockey-spelare här i Piteå. Två av dem har bott i "min" by, Hortlax, Mikael Renberg och Tomas Holmström. Tomas är för övrigt vår hyresvärd sedan några år. I Piteå bor Pekka Lindmark, stjärnmålvakten från Kiruna. I samma stad bodde även en gång Stefan Persson, Lasse Lindgren, Mattias Öhlund och Lasse Hurtig. Gamle hockeybacken Hasse Svedberg är också kommen från samma stad. Hasse spelade både i PIF (Piteå IF) och i Skellefteå AIK så även i Tre Kronor.
 
 

Kommentarer
Postat av: Yoran

Grattis till Finland med en seger!

Hej Roger,
E-posta mig på min e-postadress; Jag har ett förslag till dig om ett hockeyämne.

Hälsningar, Yoran

2019-10-27 @ 05:49:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0