Bonden & skördetröskan

 
Andreas Lindqvist den 10 september 2013.

Kommentarer
Postat av: Tomas

Hej Roger !
Jag kommer ihåg en diskussion vid en fest hemma hos oss mellan två släktingar på 80-talet ,den ena var åkare den andra lantbrukare. Min farbror som var åkare beklagade sig över att den nya lastbilen han köpt var så ruskigt dyr, kommer inte ihåg vad den kostade, men säkert flera hundra tusen. Då kontrade han som var lantbrukare med: Ja men du använder ju din lastbil året runt , tänk på mig som nyligen köpte en ny skördetröska som var dyrare än din lastbil , och den använder jag bara några veckor om året.
Då blev det väldigt tyst.
Han som köpte skördetröskan , (som jag har för mig var av märket Clayson ), bad mig att översätta delar av manualen som var på engelska. Jag sa att den engelska jag lärt mig innefattar inte alla konstiga mojänger som ingår i en skördetröska. Jag sa att jag vet ju inte ens vad dom prylarna heter på svenska. Då fick man höra att undervisningen i svenska skolan inte var mycket att hurra för.
Med vänlig hälsning Tomas

2020-04-12 @ 17:54:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0