"Honken" Holmqvist /VM 1969

 
1969 det var det året som jag blev hockeyfrälst på allvar. Det var en persons förtjänst. Leif "Honken" Holmqvist. Efter det så var cirkusen i gång. Min pappa var idrottsintresserad av stora mått. Hockey, fotboll, skidor, friidrott var hans specialité. Efter VM -69 så satt jag fastcementerad framför tv:n varje gång Tre Kronor skrinnade in på en hockeyrink. Jag fyllde 12 år det här året, och kunde namnen på alla dem som landslaget. Idag vid 63-årsålder är det sämre med att komma ihåg namnen i det Tre Kronor som nu finns. Bilden ovan vittnar om gamla härliga tider när "Honken" sällan släppte en trissa över mållinjen. Han var en levande vägg.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0