Lycka är att få en John Deere-traktor i present

 
Barnbarnet Malte strålade av lycka och hans stora blå barnaögon tindrade som ett ljus på julafton, när han en dag för några år sedan fick en grön traktor av märket John Deere i födelsedagspresent. John Deere var viktigt, Maltes pappa har en liknande traktor fast i mer naturlig storlek på Avans Lantbruk. Malte vet idag vid 7-årsålder mer om sin pappas många traktorer och dess tillbehör, än sin farfar. Vi gjorde en rundvandring han och jag sommaren 2019, då han berättade för mig om traktorernas olika funktioner. Det enda svar jag kunde ge var på sin höjd ett "Jaså, eller det visste jag inte". Malte är kung!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0