Rex Stilmaster /1962

 

Kommentarer
Postat av: Tomas

Hej Roger ! Ser att mopparna på bilden har kickstart o fotpinnar, innan dess hade ju mopederna trampor , tror detta krav togs bort 1962 eller möjligen 1961. Jag hade en Crescent Raket 1962 med Sachs-motor med kickstart o fot-växel , men helst hade jag velat ha en Zündapp KS 50 ,men det var ju en ouppnåelig dröm.I början på 60-talet hade ju rymdkapplöpningen börjat så väldigt mycket skulle ju heta nåt med anknytning till rymden , även min moped , "Raketarsle" kallade mina sk kamrater den för. Bilarna hette Plymouth Satellite o Ford Galaxie för att ta ett par exempel. Själv har jag en Mercury Comet -65. Även inom musiken märktes intresset för rymden , tänker på grupper som the Spotnicks o the Telstars. Har för mig att du berättat om din moppe nån gång Roger , kommer inte ihåg vilket märke du hade. mvh Tomas

2020-01-24 @ 16:45:24
Postat av: Roger

Hej Tomas! I 16-årsåldern köpte jag en Puch cross årgång 1967 av en kompis. Jag var med andra ord smått "överårig" när jag blev moppeägare. Men jag hade långt innan dess testat mina kompisars moppar. Det jag ångrar idag är att jag sålde den för en spottstyver 1987. Vi skulle bygga hus och vi hade fått vårt 3:e barn och den var litegrann i vägen. Men idag så ångrar jag mig som sagt. Ha en trevlig helg, Tomas. Mvh Roger.

2020-01-24 @ 17:16:36
Postat av: Tomas

Hej igen ! Jag måste erkänna att jag var mer än överårig när jag faktiskt körde moppe sommaren 1975 , jag var alltså 18 år, men hade dock inte tagit körkort än. En släkting som precis fyllt 15 ville åka på moppe-semester en vecka , o det gjorde vi, hans föräldrar krävde att vi hade hjälmar på oss , det var nog inte så dumt ändå. Vi åkte runt i Uppland ,Gysinge , Öregrund , Östhammar och Gräsö är några platser vi besökte o tältade på ,tur med vädret hade vi också , mycket sol o bad , ett minne för livet.
Ha en fin helg du också ! Med vänlig hälsning Tomas

2020-01-24 @ 18:52:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0