I pojkrummet, 1972

 
I min egen Lindqvistiska hörna, hösten 1972, sitter jag med mina första trummor. På väggen finns en affisch av fotbollsmålvakten Ronnie Hellström. På den motsatta sidan en tidningssida ur Norrbottens Kuriren, där det fanns en artikel om musikskolans storband, Piteå Havsband där jag spelade trummor. Bredvid en Rolf Åhmans-affisch som min kusin Sune gav mig. På den svarta tröjan jag har på mig står namnet "Piteå Havsband", tröjan har jag kvar än idag. Trummorna ja, undrar varför jag hade vinklat den lilla pukan så mycket? Hela mitt liv kretsade omkring musiken och trummorna. På en byrå i rummet, stod en skivspelare av enklare modell. Från den lyssnade jag på platta efter platta samtidigt som jag hängde med på trummorna. Mopeder var jag inte så värst intresserad av, det fanns mycket viktigare saker, trummor bl a. I skolan fanns det några tjejer som jag var intresserad av. Men tordes jag? Nja, blygseln stoppade alla försök.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0