Svensktoppen / Tio i topp - 1970-02-22

 

Kommentarer
Postat av: Tomas

Hej Roger !
Jag lyssnade mycket på topplistorna på den här tiden , tror jag har bra koll på en hel del artister o låtar från 60 o 70-talet , men Tommy Dean (på svensktoppens 5e plats) hade jag aldrig hört talas om. Försökte Googla , inte så lätt , både en amerikansk baseball-spelare o en stand-up komiker dök upp. Till slut hittade jag en artikel om en kille som heter Tommy Hillborg som kommer från en by utanför Vilhelmina , han kallade sig Tommy Dean när han var ung. Han håller på med musik fortfarande,han har hunnit bli drygt 70 år och jobbar runt hela jordklotet. Det är kanske inte så konstigt att han kallar sig världsmedborgare,
Med vänlig hälsning Tomas

2020-05-10 @ 14:22:00
Postat av: Roger

Hej Tomas!
Jag är imponerad av ditt kunnande, Tomas. Du verkar väldigt påläst. Tommy Dean var även för mig helt okänd.

Må gott!
Roger.

2020-05-10 @ 15:20:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0