TV-minne från den 23 december 1972

I den här kvartetten av gamla goa musiker är jag bekant med följande: John Kongshaug, gitarr, Olle Åkerfeldt, trummor och Weine Renliden, trumpet. Klarinettisten har jag tyvärr inget namn på.
 
Weine Renliden tar ton icke enbart med sin trumpet, här så sjöng han också. Olle Åkerfeldt ler i bakgrunden.
 
Dubbelpianisterna Nisse Hansén och Nisse Nilsson. Den sistnämnde var en gång medlem i Country Four där även Pierre Isacsson var med.
 
Olle Norell och Isa Quensel agerade värdpar i den uppesittarkväll som televisionen bjöd tittarna på kvällen före julafton 1972. Jag minns att jag och min mor satt i finsoffan och tittade. Julaftonen firade vi hemma med några gäster det här året.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0