HALVSJU / Måndag den 4 oktober 1971

 
 
Fr v Åke Falck, Gun Hägglund, Karin Falck, Lars Widding, Lennart Swahn och Karl-Axel "KAS" Sjöblom. I dag 2021 är det endast Karin Falck som är kvar i livet. Fiasko eller inte, men jag vet att svenska folket satt troget vid sina tv-apparater när programmet sändes varje vardagskväll. Min mamma var en trogen tittare liksom jag. Varje fredag så bjöds det på sång och musik i studion. Ivan Renliden vid pianot och Olle Åkerfeldt bakom trummorna. Jag tror att kapellmästaren Nisse Hansén också var inblandad. De övriga musikanterna har jag glömt namnet på. Året 1971 hade man inte så värst stora krav på tv-underhållningen. Man tog emot det som bjöds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0