LUDWIG VISTALITE /1973

Exakt så här såg mina Ludwig Vistalite trummor ut när jag köpte dem hösten 1973 på musikaffären Tangenten på Lillbrogatan i Piteå. Affärsinnehavaren hette Melker Öhman. Piteå kommunala musikskola inhandlade ett liknande trumset, det inköptes på musikaffären Ramus på Sundsgatan. Där försökte man lura oss på två cymbalställ. Man påstod att ställen inte följde med på köpet. Men se det gick inte. Det sa jag till om. Sedan den dagen gjorde jag inga mer affärer på Ramus. Jag minns namnet på säljaren, men det behåller jag för mig själv. De inköp jag gjorde i fortsättningen av tillbehör till mina trummor, cymbaler, trumstockar mm mm gjorde jag hos Melker på Tangenten.
 
 Jag hade även roto toms ett tag som ett slags komplement.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0