Östen me´ rösten

Den här genommusikaliske skåningen gillade jag!

Kommentarer
Postat av: Tomas

Hej Roger !
Håller med om att Östen var helt fantastisk , särskilt om man jämför med vissa av dagens s k artister. Kommer ihåg att han besökte min skola , Hersby gymnasium, måste varit 75-76 , han hade ett par musikanter med sig på på scenen, Östen sjöng o spexade för fullt , toppen ! En låt jag verkligen gillar med Östen är " Femton minuter från Eslöv " som tom är bättre än amerikanska originalet , Östen skrev ju svenska texten också. Östen hade ju många låtar på svensktoppen , men Femton minuter från Eslöv låg aldrig på listan om jag kollat rätt. Det kan möjligen bero på att texten är ganska fräck , handlar om att han träffar en tjej på en mack , texten går " Hon kolla upp mitt tändstift" !! Kanske skulle svensktoppslyssnarna satt kaffet i halsen då , ha ha ha. mvh tomas

2022-04-17 @ 16:55:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0