Måndag den 21 januari 1974 kl 11.15

Spelade i Jokkmokk i helgen. Min efterträdare Anders Dahlberg följde med. En kul kille. Anders kommer från Degeränget, Gerd och Henning känner honom. Hans pappa Sune Dahlberg är dykare. När kapellmästare Harry Berglund kom hit kl halv tre i lördags, så var Harry väldigt tyst och reserverad. Jag pratade med honom och berättade att jag skulle sluta i orkestern. Han kunde inte riktigt förstå det. Han berättade att han hade haft problem med sömnen sedan mitt telefonsamtal då jag meddelade att jag skulle börja i ett annat band. Anders och Harry fikade och efteråt var det dags att lasta in grejerna i släpet.
 
Anders har spelat trummor i dansbandet Norrlänningarna. Han har även spelat med Lasses. Jag ryckte in som vikarie juldagen 1973 i Sikfors FH i Lasses när Anders inte kunde vara med. Efter kaffe med dopp åkte vi och hämtade Janne Höglund och Leif Grahn. Bosse Nyman var hemma hos Janne. Killarna ska öva nu på fredag hos Ekevads i Hortlax. För mig personligen är jag öppen med att Anders kan börja när han vill.
 
Fortsättning följer...
 
ROGER

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0