Väderprognos julen 1980

Den här julen, eller ska vi säga julaftonen, firade vi hemma hos mina föräldrar i Hortlax. Vi bodde på Furuberget i Munksund och vi hade ännu inte fått några barn. Både Elisabeth och jag jobbade vid Furunäsets sjukhus i Munksund. Den här julaftonskvällen så var även min syster Gerd och hennes sambo Henning med så även deras 6-åriga son Mathias. Även min 81 åriga morfar Sanfrid var också med och firade. Det har nu passerat hela 42 år sedan den där julen. Båda mina föräldrar är idag borta, så även min morfar. Gerd och Henning är sedan länge skilda. Mathias har egen familj sambo och en son. Elisabeth och jag har tre fullvuxna söner varav två är egna företagare och den tredje jobbar så det står härliga till. De har alla familjer med barn och hus. Tre sonhustrur har vi också välsignats med och även sex barnbarn.
 
Ordet Tacksam känns nästan för fattigt att säga, det är mer än så. En nära bekant uttryckte det på följande sätt vid ett besök: Ni är rikt välsignade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0