COOL CANDYS /1971

 
¤ Arne Nathansohn - gitarr, låtskrivare
 
¤ Gunnar "Stuffe" Wahlgren - saxofon, trumpet, vibrafon
 
¤ Sven-Eric Gissbol - sång, bas
 
¤ Karl-Arne Andersson - klaviaturer
 
¤ Håkan Ljungqvist - saxofon, flöjt, gitarr
 
¤ Einar Svensson - trummor, kapellmäster, låtskrivare mm
 
 
Einar Svensson bildade i mitten av 60-talet skivbolaget anette hemma i Lidköping. Jag frågade Einars son Michael varifrån namnet anette kom ifrån. Tyvärr så hade han ingen aning. Det var nog nåt som min pappa bara hittade på, fick jag till svar. Ordet Go´bitar fick jag en förklaring till, detta av gitarristen Arne Nathansohn. Han berättade att Einar brukade använda just det ordet när han t ex hörde en bra låt, eller de gånger han såg en vacker kvinna. Ordet Go´bitar kidnappades av Bert Karlsson när han bildade sitt bolag Mariann. Då blev det Goabitar, eller Kramgoa låtar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0