SAAB 95

Den här bilmodellen tillverkades mellan 1959-1978

Kommentarer
Postat av: Tomas

Hej Roger !
Jag får tårar i ögonen när jag ser denna bil , vi hade en sådan (V4 -67) mellan 1969 o 1979. Vi sov aldrig i den som på bilden , men bilen gick att göra 7-sitsig , vilket gjorde att jag kunde ta med ett par kompisar när vi åkte till badstranden på sommaren , mina två yngre syskon satt längst bak på extrasätet o åkte baklänges.Jag körde upp i denna SAAB också den 8 januari 1976 , var arg på mig själv att jag inte kört upp 1975 , 1 jan 1976 tog man nämligen bort förmånen att man automatiskt fick AB körkort , dvs även för motorcykel när man körde upp för bil. Jag blev dock glatt överraskad när jag klarade uppkörningen o fick körkortet , där stod AB , måste bero på att körkortet trycktes redan 1975.
mvh tomas

2022-03-21 @ 16:09:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0