Berndt Egerbladh

 

Kommentarer
Postat av: Tomas

Hej Roger !
När min moster studerade till lärare i Umeå på 60-talet , bodde hon hos Berndts pappa , kommer inte ihåg hans förnamn. Min morfar körde taxi i Stockholm , en gång plockade han upp Berndt vid Bromma flygplats , men kände inte igen honom. Morfar tyckte alltid om att prata med sina kunder så han frågade Berndt var han kom ifrån. Från Umeå svarade han. Ja i Umeå känner jag bara en person , han heter Egerbladh sa morfar. Berndt blev förstås otroligt förvånad när det visade sig att morfar kände hans pappa , så morfar förklarade att hans dotter Inger bott hemma hos Berndts pappa när hon studerade i Umeå. Jaha sa Berndt , ja Inger har jag ju träffat många gånger. Ibland är världen liten.
mvh Tomas

2022-05-20 @ 13:27:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0