"Roger köpte ny trumma"

Min mammas anteckningar angående mitt köp av nya trummor. Längre ner har hon antecknat: "Roger vattkoppor den 25 december. Fick inte spela på Perudden".
 
"Fick inte spela", stämmer inte. Visst fick jag, men jag kunde ju inte pga av feber och tusen blåsor på min kropp som kliade frenetiskt. Harry eller John Harry bönade och bad att jag skulle komma. Ulf Degerman spelade istället för mig den där nyårsaftonen. Jag fick vackert stanna hemma. Mina föräldrar hade under nyårsaftonen bjudit Ivan och Elsa Lundmark. Min faster och hennes man.
 
Mina nya trummor av märket Ludwig Vistalite köpte jag hos Melker Öhman i hans musikaffär Tangenten på Lillbrogatan i Piteå.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0