SAAB V4 1969

 

Kommentarer
Postat av: Tomas

Hej Roger !
Jag har säkert skrivit tidigare om denna bil , Saab 95 vi hade mellan 1968 o 1976 , fantastisk bil , mina barndomsvänner pratar fortfarande om den , eftersom den gick att göra 7-sitsig kunde dom följa med när vi åkte till badstranden på somrarna , mina föräldrar var ju lärare o lediga på sommaren precis som jag. Mina småsyskon satt längst bak i bilen , o åkte baklänges ,i annonsen står att barnen åker säkert där , jojo , men då gäller det att man inte blir påkörd bakifrån , hände aldrig oss tack o lov. Jag körde upp i denna bil som privatist också , dessutom åkte vi på bilsemester i Europa ett par gånger , i Spanien o Frankrike fick vår Saab lika mycket uppmärksamhet som en Rolls-Royce , en sån bil hade man aldrig sett förr.
mvh tomas

2022-10-18 @ 11:55:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0