"Regnet det bara öser ner"

Regnet det bara öser ner, så sjöng Siw Malmkvist året 1970. Låten kom in på Svensktoppen den 22 mars det här året och låg där i hela 7 veckor, som bäst blev det en 1:a plats. Samtidigt låg Sten & Stanley på samma topplista med samma låt. Deras version blev inte lika lyckosam. Tiden på listan blev 4 veckor och som bäst en 2:a plats. Den svenska texten skrevs av musikern Sven-Olov Bagge (1933-2003) pappa till Anders Bagge.
 
Originalet, Raindrop Keep Falling on my Head, gjordes 1969 av herrarna Burt Bacharach idag 94 år gammal och Hal David (1921-2012).
 
Varför skriver jag om regn? Jo, på grund av att det har regnat de senaste dagarna i min hembygd. Bonden hade lite ved ute under bar himmel som jag hade tänkt få in, men som det ser ut just nu så måste den få torka upp först. Vädret lär bli lite bättre här framöver, då ska både jag och Elisabeth skynda oss in med sonens ved på ett tryggt och torrt ställe.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0